Istine o upravljanju vremenom
- Ne možemo upravljati vremenom
- Možemo samo upravljati sobom i svojim aktivnostima u datom vremenu
- Vreme je jedini resurs koji je nenadoknadiv. Šta god mi radili vreme prolazi.
- Svakog dana, svake nedelje, svakog meseca, svake godine svi raspolažemo istim vremenom, vi, ja, Bil Gejts, Madona, predsednik države, Novak Đoković... Razlikuje nas jedino način na koji ga koristimo!
- Jedini način da ga uslovno imamo više jeste da ga bolje i efikasnije koristimo.
Šta je upravljanje vremenom?
Upravljanje vremenom je sposobnost da planiramo i koristitimo sopstveno vreme na efektivan i efikasan način, kako na poslu, tako i u privatnom životu.
- Efektivno - Raditi prave stvari
- Efikasno - Raditi na pravi način
- Vrhunsko umeće - Raditi prave stvari na pravi način!
Šta mi je potrebno na početku?
Prvi korak je odluka da želimo da budemo ekspert u upravljanju vremenom i želja da svoj život i svoje vreme stavimo pod kontrolu! Dobro upravljanje vremenom:
- Štedi nam 2 h dnevno, odn. 56h mesečno
- Daje veći osećaj kontrole, više energije, manje stresa, veće zadovoljstvo životom
Budite kreativni u pronalaženju novih načina!
Koliko obraćamo pažnju na kradljivce vremena?
- Loše organizovani sastanci
- Telefonski razgovori
- Loše delegiranje
- Nejasne linije autoriteta
- Nedostatak prioriteta
- Loša komunikacija
- Neodlučnost i kašnjenje
- Nesposobnost da se kaže "ne"
- Nesposobnost finalizovanja
- Nedostatak samodiscipline
- Česti prekidi spolja
- Previše papirologije i čitanja
- Lična dezorganizacija
Kako trošimo svoje vreme?
- 80% nefokusiranih napora daje samo 20% rezultata
- 80% rezultata može biti ostvareno samo sa 20% vremena tokom koga radimo prave stvari na pravi način
Par rešenja:
- Planirajte rokove i odredite prioritete
- Perfekcionizam nije moguć, budite zadovoljni da stvari budu dovoljno dobre
- Fokusirate se na svoje snage, a ne samo na svoje slabosti
- Poštujte svoj dnevni energetski nivo
- Ne odlažite neprijatne, a važne stvari
- Planirajte telefonske pozive i odgovaranje na e-mail
- Završavajte poslove
- Planirajte u pisanoj formi
- Na kraju radnog dana odvojite 5 min za sređivanje stola i računara
- Fokus bi trebalo da bude na rezultatima, a ne na tome da budete zauzeti
- Podelite dan na 30 min intervale
- Vodite ažurnu evidenciju obaveza
- Dodajte još 10% vremena za neplanirane stvari
- Živite u sadašnjosti, umesto u prošlosti i budućnosti.
Marija Švigir
Posetite naše treninge: